On Tuesday, Swansea City beat Reading 2-0 in the third round of the EFL cup. The Welsh side secured qualification with one goal scored by Alfie Mawson and another by Jordan Ayew.

After having a nightmare debut, Renato Sanches did better this time, and even ended up having an assist to his name for the first goal.

The Portuguese midfielder took a corner, and even though Alfie Mawson’s shot wasn’t going in the goal’s direction, the ball still deflected in Reading’s defence and went to the back of the net.

Embed from Getty Images

That cross was enough for the Portuguese press to make a big coverage of the match. Newspapers A Bola, O Jogo and Record all covered the game saying Sanches’ assist was very important for Swansea City’s win.

We all know how exaggerated it is. And when writing the match report, Wales Online covered the game how it really was, saying that Sanches made a couple of mistakes and manager Paul Clement gave a reason for it.

But O Jogo did their media watch tonight, and now claims that the British press is still ‘distrustful’ about the wonderkid.

They claim that ‘the player’s assist was still not enough to convince the British critics’, and take a few pieces from Wales Online to show that Sanches’ performance wasn’t so much praised in the United Kingdom.

Many people in Portugal say that Sanches was only sold to Bayern Munich for €35m because of the local press’ propaganda. Now these outlets seem to keep taking care of their product.